Die vergete 11de gebod: Kommunikasie

Waneer die tweede dag van Mei aanbreek, slaak menige maatskappy-eienaar, entrepreneur of werkgewer ‘n sug van verligting. Ten einde laaste kan werk weer voortgaan soos wat dit moet. Geen openbare vakansiedae meer nie, geen halfhartige werk gedurende die twee dae wat ‘n vakansiedag voorafgaan nie – so ook nie tydens werksdae na openbare vakansiedae in die middel van die week nie. Kom ons wees eerlik… die eintlike werksjaar begin eers op die tweede dag van Mei!

April is die één maand in die jaar wanneer my besigheidsafrigtingskliënte my met die miljoen Rand vraag nader: “Waarom presteer my spanlede nie soos ek van hulle verwag nie?”

Ek roem nie daarop dat ek al kennis in pag het nie, maar, dit kan ek waarborg: Ten einde jou personeel te motiveer om beter te presteer, moet jy hulle met die toepaslike vlak van duidelikheid en rigting bemagtig. Sodoende sal hulle die resultate kan lewer wat jy van hulle verwag.

Indien jy jou unieke situasie wil bespreek, moet asseblief nie huiwer om ons te kontak by die kontakbesonderhede hieronder nie.

Die antwoord is dat jy as verantwoordelike persoon moet verseker dat daar gesonde spanbestuurstrategieë in plek is, dat jy individuele en spanvergaderings gereeld sal hou en dat jy seker sal maak  dat jy die respek en vertroue van jou werknemers verdien en behou. Dit is ook nodig dat jy sal werk met die oogmerk om die uitsette en aktiwiteite te bestuur eerder as om werknemers in hul persoon te bestuur.

Op die vraag, hoekom spanlede nie doen wat van hulle verwag word nie, kan die volgende drie primêre redes verskaf word:

  • Die eerste is dat hulle nie die belangrikheid van die taak wat hulle moet doen, begryp nie.
  • Die tweede probleem is dat hulle nie verstaan wat hulle veronderstel is om te doen nie.
  • Derdens is dat daar net te veel is om te bereik.

Oplossings

Soos met die meeste aangeleenthede in besigheid, is daar nie ‘n een-grootte-pas-almal resep om hierdie vraag te beantwoord nie.

  • Jy kan dit egter aanspreek deur iets so eenvoudig soos om duidelik te sê wanneer jy ‘n opdrag aan jou spanlede gee, wat is nodig en wat is opsioneel – tussen die twee is daar ‘n verskil. Jy het seker ook al die stelling gehoor dat geen werk voltooi is alvorens die papierwerk klaar is nie. Om te verseker dat alle partye die opdrag op dieselfde manier verstaan, is dit altyd gerade om dit op skrif stel.
  • In gevalle waar ‘n geskrewe opdrag nie moontlik is nie, en jy presies weet wat jy gedoen wil hê, is die eenvoudige praktyk om te volg om hulle te vra om op te som wat hulle verstaan van wat gedoen moet word ten einde te verseker dat beide partye ad idem is. Jy mag dalk vind dat die partye se begrip van “uitset” en “voltooiing” verskil. Maak seker dat jy konsensus het wat hierdie konsepte beteken en dat beide partye eensgesind is.
  • Laastens moet jy hulle ook vra of hulle alles het wat hulle benodig om die taak wat jy aan hulle opgedra het te voltooi en of hulle gemaklik is met die tydlyn wat aan hulle gestel is. Oorweldiging en swak hulpbronne kan enige projek stop voordat dit begin het.

Deur hierdie eenvoudige stappe te volg, sal jy na elke opdrag- of inligtingsessie ongetwyfeld ‘n verbetering in die uitvoering van die pligte deur jou spanlede begin sien.

Met betrekking tot jou span: Watter tipe probleme het jy onlangs teëgekom? Stuur gerus ‘n e-pos en ons sal jou graag bystaan.

Fergus Ferguson : fergus@fergusmor.co.za : 082 650 0867

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Fergus Ferguson
  • Fergus Ferguson
  • Fergus is 'n bestuursrekenmeester wat sy studies (B.Com Hons) gedurende die vroeë tagtigs aan die Noord-Wes Universiteit, destyds PU vir CHO,  voltooi het, en ‘n loopbaan as finansiële rekenmeester in die korporatiewe sektor in 1988 begin het. Hy is vining bevorder en is die geleentheid gebied om betrokke te raak in strategiese en korporatiewe bemarking vir Denel Informatics.

    In 1996 het behaal Fergus sy Meesters in Bedryfsleiding (MBL) graad aan die Universiteit van Suid-Afrika, waarna hy verantwoordelik aanvaar het vir GeoWorld (Pty) Ltd, ‘n maatskappy wat gespesialiseer het in die verspreiding van geografiese inligtings (GIS) sagteware in Afrika. In 2000 is GeoWorld geïnkorporeer in die Siltek Groep en het Fergus in tipiese entrepreneurstyl sy eie bestuurskonsultasie praktyk begin.  Ferguson Consulting (SA) (Pty) Ltd het nou saamgewerk met KPMG en SAB&T op verskeie projekte in die Landbou-, Vervaardigings-, Kleinhandel- en Opleidings-sektore.

    Spesifieke fokus areas sluit in:

    1. Strategiese Aanbiedinge: insluitend strategiese ontwikkeling, implementering en evaluerings-, en besigheidsanalise, hulpbron-vereiste bepaling en die verkryging van finansiering;
    2. Proses Diens Aanbiedinge: insluitend die optimisering van besigheidsprosesse, bestuur en statutêre nakoming van, asook beleids en prosedure ontwikkeling;
    3. Personeel Diensaanbiedinge: menslike hulpbron benuttings strategiëe en die ontwikkeling van gesonde leierskap met spesifieke verwysing na die ontwikkeling en bemagtiging van spanne; (Empowerment of Teams)
    4. Finansiële en Bestuursrekeningkunde bemeestering gekoppel aan produktiwiteits-aanwysers.
    5. Innovering en Verbeteringsaanbiedinge: uitdaging van ge-ykte en dikwels verouderde denkwyses en praktyke, insluitende veranderingsbestuur en besigheidsintelligensie.
    6. Besigheidsreddings, Besigheidsomkering- en optimisering, die implimetering van strategie deur middle van Besigheidsafrigting en Mentorskap.

    Fergus is tans die enigste konsessie-houer van beide ActionCOACH sowel as Gazelles in Suid-Afrika en een van slegs drie besigheids-afrigters wêreldwyd wat in beide mentorskole gekwalifiseer is en aldus kan fasiliteer. As ‘n gelisensieerde senior Besigheidsreddingspraktisyn by CIPC het hy ‘n indrukwekkende rekord by ABSA, STANDARDBANK en NEDBANK in die suksesvolle ommekeer en redding van gasvryheids-, konstruksie- en ontwikkelingsmaatskappye asook in die diens industrieë.

    Deur die kombinering van maatskappy-reddings en besigheidsafrigting verleen hy tegniese en strategiese hulp, en besigheidsadvies aan klein en medium grootte maatskappye sowel as korporatiewe kliënte. Fergus is passievol oor die ontwikkeling van entrepreneurs en die bemagtiging en maksimering van winsten einde die lewenstyl wat besigheidseienaars verdien, te verseker.

Leave a Comment

Jou e-posadres sal nie gepubliseer word nie. Verpligte velde word met * aangedui