Boekopsomming: “Start with Why” deur Simon Sinek

Hoe inspireer groot leiers aksie? Hierdie boek het my geleer hoe om kliënte en kollegas te motiveer.

Inleiding

Die boek “Start with WHY” deur Simon Sinek verduidelik hoe om ‘n volhoubare onderneming te bou deur op ‘n doel te konsentreer. Die boek sal ons help om onstuimige situasies te oorkom en lojale kliënte te vestig.

Begin met die einddoel in gedagte

Ons aannames vorm ons gedrag. Sinek beskryf die kontras tussen Amerikaanse en Japannese motorvervaardigers. Die Amerikaners gebruik rubberhamers om deurverstellings af te handel omdat die deure nie op alle modelle pas nie. Japannese motordeure is ontwerp om presies te pas.

Hierdie konsep pas hy dan toe op leierskap. Leiers is óf:

  • Manipuleerders, of
  • Diegene wat begin met hul doel en moontlike struikelblokke in gedagte.

Wortel en Stok-manipulasie misluk

Sinek is van mening dat besighede die beginsel van ‘n wortel en stok gebruik om kliënte mee te lok. Die meeste besigheidseienaars gebruik stokke. Voorbeelde:

  • Prys
  • Vrees
  • Aspirasies
  • Giere

Verbruikersaansporings, insluitend prysverlagings, spesiale korttermynpromosies, vrees, groepsdruk en aspirasieboodskappe dui gewoonlik op manipulasie.

Hierdie is alles tydelik. Dié metodes lei slegs tot herhaalde manipulasie, ter wille van korttermyn winste. Langtermyn winsgewendheid sal skade ly as jou maatskappy op hierdie praktyke sou staatmaak.

Die Goue sirkel aan’t werk

Die Goue Sirkel -leierskapskonsep verduidelik hoe Steve Jobs en Martin Luther King Jr. mense geïnspireer het eerder as om te manipuleer. Dit word deur die “WHY”-stelling onderstreep. Drie konsentriese ringe beskryf die doel van die maatskappy. Die “WHY”-stelling is die binneste sirkel. Die “HOW”-stelling is die middelsirkel en “WHAT”-stelling die buitenste.

Kom ons beskou elk van die stellings:

WHY”

Maatskappye moet hul optrede verduidelik. Die Goue Sirkel se “WHY” is sy missie en waardes. Sinek sê: “Mense koop nie wat jy doen nie. Hulle koop jou motivering.”

Vra jouself af:

    • Wat is jou besigheidsdoel?
    • Hoekom staan jy op?
    • Hoekom probeer jy telkens weer?

“HOW”

‘n Organisasie se “HOW” vervul sy “WHY”- of basiese filosofie. Maatskappy-uitvoering word gelei deur oortuigings, gedrag en beginsels. Onderskeidende waardevoorstelle, unieke verkoopspunte en produk- of diensvoordele is ander woorde vir ‘n maatskappy se “HOW”.

“WHAT”

Die produkte wat ‘n organisasie verkoop, is die “WHAT”.

Voorbeeld

Apple se Goue Sirkel lok verbruikers, personeel en beleggers. “WHY” is die dryfveer van Apple se besigheid en bemarking. Stel jou voor as Apple agteruit begin bemark het met “WHAT”. Dit sou so daaruit gesien het:

“Ons bou fantastiese rekenaars. Hulle is pragtig, eenvoudig en gebruikersvriendelik. Koop een?”

Vergelyk dít met ‘n Apple-bemarkingsboodskap:

“Ons bevraagteken die status quo in alles wat ons doen. Ons goedere is elegant, eenvoudig en gebruikersvriendelik. Stel jy belang om een te koop?”

Die Goue Kring is Biologies

Die Goue Sirkel werk net soos ons brein.

Die neokorteks is die “WHAT”. Rede en taal kom uit die neokorteks. Dit verduidelik feite en voordele.

Die limbiese sisteem beheer “HOW” en “WHY”. Die limbiese sisteem beheer alle gedrag en besluitneming. Dit beheer vertroue, lojaliteit en ander emosies.

Die meeste maatskappye begin met “WHAT” en “HOW”, eerder as met “WHY” – dit wil sê dit wat voordelig is. Kliënte wil egter eers hierdie Goue Sirkel-vrae beantwoord hê. Kliënte verlang hoë gehalte, laekoste, goedere.

Die “WHAT” en “HOW” ignoreer die gedeelte van die brein wat lojale kliënte skep. Kliënte verlang verduidelikings, maar die “WHY”-dryfkrag is sterker.

Soek na mense wat jou “WHY” deel

Sinek raai maatskappye aan om personeel aan te stel wat hul waardes deel. Die huidige neiging is om aan enigiemand te bemark wat hul produkte wil hê.

Die Goue Sirkel bou vertroue

Sinek beveel aan dat jou maatskappy se “WHY”, “HOW” en “WHAT”  belyn word om vertroue te vestig. ’n Maatskappy wat net fokus op sy “WHAT” sal sukkel om hom van ander maatskappye te onderskei. “WHY” inspireer kliënte.

Ten slotte, suksesvolle werwing vereis die Goue Sirkel se “WHY”. Gelyksoortige fundamentele beginsels verbeter werknemers se prestasie. Die werwing van individue wat jou “WHY” deel, sal kreatiwiteit inspireer. Groot firmas, eerder as om op bekwame mense te fokus, werf gemotiveerde individue en moedig hulle aan. Sterk “WHY’s” moedig werkers aan wat meer produktief en vindingryk is.

Vra “WHY” soos Bill Gates en weet “HOW” Soos Steve Ballmer

Charisma inspireer.

Sinek vergelyk energie en charisma deur twee sakeleiers te gebruik. Steve Ballmer het energiek gelei. Hy het mense kortliks aangewakker toe hy gepraat het. Bill Gates is charismaties. Bill Gates praat nie met entoesiasme of selfvertroue nie, maar hy inspirer  gehore.

“HOW”-leiers implementeer “WHY”-leiers se idees. “WHY”-leiers het ‘n lewendige verbeelding en kreatiewe idees. “HOW”-leiers is pragmaties. “HOW” is tipes sterker in die uitvoering van “WHY”-leiers se idees en die hantering van onmiddellike kwessies.

Simboliese kommunikasie skep ‘n handelsmerkkultuur

Ontwerper-items word dikwels vir hul logo’s gekoop eerder as hul kwaliteit.

Harley-Davidson is hiervan ‘n voorbeeld. Die Harley-Davidson-embleem het ‘n handelsmerk geword. So het die trotse logodraers ‘n sterk groepmentaliteit gevorm. Die Harley Owners Group is hierdie gemeenskap (H.O.G. of HOG). HOG’s eggo motorfietsryers se “WHY’s” met die handelsmerk-identiteit. Die logo verteenwoordig ‘n groter reeks beginsels wat ooreenstem met sy kernoortuigings. Die logo se kultuur lok nou verbruikers eerder as net die goedere.

Onthou jou “WHY”

Sommige maatskappye begin met “WHY” maar verloor fokus. Volkswagen en Walmart is voorbeelde. Volkswagen, wat “Motor van die Mense” in Duits beteken, was nog altyd betroubaar en bekostigbaar vir almal. Volkswagen het pas nuwe lyne vrygestel wat nie hierby pas nie. Die VW Phaeton het $70 000 gekos. Volkswagen het dus hul “WHY” verloor, en hierdie motor het misluk.

Walmart se verlaagde pryse het oorspronklik lae-inkomste huishoudings gehelp. Dit was Sam Walton se “WHY” tot sy dood. Nadat Sam gesterf het, het die firma van hierdie waardes vergeet.

Om jou maatskappy se “WHY” te handhaaf ondanks eise van buite is die moeilikste element van langtermyn besigheidsukses.

Bestuur jou “HOW” om jou “WHY” te laat groei

Drome dryf idees. Drome vereis raamwerke en “HOW” om te oorleef. Die meeste maatskappye misluk omdat “HOW’s” en “WHY’s” interafhanklik is. Jou maatskappy se “WHY” sal nie slaag sonder struktuur en doeltreffendheid nie. So, omhels die “WHY”-emosie en -idees, maar ondersteun dit met “HOW’s”.

Marknavorsing is nie jou “WHY” nie

Marknavorsing word aanbeveel deur talle besigheidsadviseurs. Baie raai jou aan om jou verbruikers te definiëer en dan ‘n nismark te vestig. Jou maatskappy se “WHY” moet gebaseer wees op sy waardes en doelwitte en nie net slegs op hoe om daar te kom nie. Jy is jou maatskappy se “WHY”.

Kompeteer met jouself

Kompeteer teen jouself, nie ander nie. Maatskappye ding mee deur voortreflike gehalte en diens te bied. Om jouself egter met ander te vergelyk, sal spanwerk in die wiele ry.

Soos Simon Sinek sê: “…suksesvolle organisasies werf gemotiveerde individue en moedig hulle aan. As jy nie gedrewe werknemers iets bied wat groter is as hul werk om na te streef nie, sal hulle ‘n ander pos aanvaar en jy sal met die droë hout tevrede moet wees.”

Lekker lees – en implementeer!

Kontak my gerus oor hierdie lekker-lees-boek.

 

Vidrick Ferguson

vidrick@fergusmor.co.za

063 684 6949.

 

 

5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote

Leave a Comment

Jou e-posadres sal nie gepubliseer word nie. Verpligte velde word met * aangedui